kata pedoman

Tuesday 2 October 2012
harap sudi membacanya wlaupun sebentar...

"ayat ini sesuai untk persahabatan dan percintaan... kita akan terkenang kembali memory kita masa lalu.. sama ada time gembira, sedih, menangis dan berkongsi masalahkn"

"x kira sama ada laki ke pmpuan.. jikalau tkut mlukai seseorg.. x usahla bercinta.. kata org cinta slpas kawin lebih abadi"

ayat 2 mgambarkn.. kadang2 sukar utk kita mencari pasangan yg sesuai.. kerana blum tentu ag kita mcintai seseorg 2 n di mcintai kita sepenuhnya.. 2 yg kdang2 dgar kes ptus sbb phak ke-3 kn.. so aty dlm memilih.. kita kne knal dlu aty budinya sbelum mbuat kputusan.. <3

"jgn la amalkn sikap ckp belakang ia akn mngambar skap mu yg sbenar... puji la dgan aty yg ikhlas, ecok lusa mana tau dia akn mnjadi sahabatmu yg sejati"

"stengah  org rsa di dia xla begitu sempurna.. dia ingin juga di sayangi dan di hargai dgn org sekeliling dia.. wlau x mcintai dia ckupla sekadar mnjadi sahabatnya"

"sperti dlam gamba nie bkn org nk pinta kekecewaan.. pasti mngharap perhubungan berakhir ke jinjang pelamin n kekal ke anak cucu kn?... so hargai la or yg anda syg"

smue kata2 nie telah di upload di fb... faiza nk kongsi kn bagai mana sebuah kata2 dapat memberi makna yg mendalam kepada kita... kita kne mlihat dari sudut aty yg pling dalam..

untuk yg bercinta:

bagi seseorg cinta itu ibarat dtg dan pergi.. stengah org ibarat cinta itu buta... 

bagi faiza:
cinta itu suci.. kne cinta yg ditabur dengan semaian kasih syg  akan mekar mewangi... dibina kukuh dari kesetiaan yg teguh tiada kumbang lain boleh menghingap mengambil manisnya.. sterusnya membina masjid myuntingnya kealam bahagia...

klau cinta itu buta cmne nk kita jalanknnya.. hehe,, sbb kite x nmpakkn?.. gurau je... cinta buta bagi faiza ialah sanggup melakukan apa saja utk diakn... faiza xnk yg cmnie... nk dia mencintai faiza dgn diri faiza seadanya... jikalau sudah nikah hendak die didik faiza jdi seorg isteri yg solehah,,, amin.. bkn sperti klau gf or bf mninggal kita pon nk ikt bunuh diri, mak ayah xmau terima si dia kita ikt lari n derhaka kepada  mereka n mengharapkan pemberian daripadanya,,, yg penting ketulusannya.. :)

ok la... nk sambung study.. smpy snie entry kali ini.. yg buruk jadikan sempadan dan yg baik di jadikan amalan... byak muhasabah diri pasti diri akan mndapat jalan yg terbaik.. insyaallah... ilal liqo'q

4 comments:

  1. kata-kata yang sangat menarik dan bermakna...

Post a Comment